lørdag 17. april 2010

Sommer

Gleder meg til igjen å kunne sitte sammen med lille prinsesse og rense jordbær som skal bli til herlig syltetøy. MMmm i fjor laget vi rørte jordbær som vi har kost oss med i hel vinter sammen med hjemmelaget saft i diverse varianter. Jeg var nemlig så heldig i fjor å arve min Mormors gamle saftkoker og den er jo bare helt genial og etter flere år kom endelig bærbuskene i hagen til nytte :) Det ble plukket og saftet flere dager til ende her nede på Valle hos både oss og naboen.

Arvet mange fiiine Norgesglass ettersom Mor og Bestefar skulle flytte og tømte kjelleren. Tikamannen ble ikke like glad merkelig nok. Jeg sparer han kaster. Sånn fungerer det er i huset og han blir ikke glad når jeg tar i hus nye prosjekter. Men denne gangen har jeg ikke hørt så mye for den Norgesglassene har til tider rommet deilig hjemmelaget Kirsebærlikør. Likør fra Valle. Tror kanskje vi må lage mer i år for har blitt mange gode gaver som jeg har håper har gledet mange.
Prosjekten er mange i sommer og jeg klør i fingrene etter å komme i gang. Ettersom jeg er litt spikret til sofaen om dagen pga kneoperasjon og skal ta livet med ro blir det masser herlig tid til å kikke på blogger og nettbutikker for inspirasjon til hage og terasse.

Fant denne lekre kassent til å dyrke krydder. Tror den kan bli kjempe fin på terrassen. Gjerne sammen med denne: Elsker slike grove bånd til pakker og annet...

2 kommentarer:

  1. Fin blogg du har satt i gang.Du finner altid på et eller annet. Ser du lager jordbærsylte tøy. Går ut fra at du rører syltetøyet du også. Fra jeg var liten, har vi tatt opp frosen rørt syltetøy, og spist som is. Kjempegodt. Dette er en forsmak på sommeren også :-)

    SvarSlett
  2. Takk:) koselig at du liker den :)

    SvarSlett