mandag 26. april 2010

Konfirmasjonsoverhøring

Om 2 små uker skal min minste lillesøster stå til konfirmasjon. Gjett om tiden har gått fort, får minnene til å strømme på. de er mange og fiiiine. Jeg var 12 når lillegullet ble født, litt rart å tenke på for når hun var 12 ble hun Tante. Minste søster har hengt med på det meste fra hun bare var to uker. Alt fra håndball kamper, venninner og mulige kjæresteturer. Lille søster var alltid med :)

 I går var det overhøring i kirken og vi var invitert til å være med. Konfirmantene var kjempe flinke. Der var ledet av Kåre Mikael som har ansvar for konfirmasjonsundervisningen. Han studerer til prest og ifølge lille søster kjempe kuuul!! Og presten, Solveig, ikke aner jeg hva hun heter vi kaller henne ikke noe annet. Konfirmerte mellomste søster og døpte lille prinsessenogså. Selv om det begynner å bli en stund siden det også.

 De hadde mange fine innslag som  blandt annet skuespill og spørsmålsrunder hvor de hadde svart på spørsmål fra lederene og hvor de selv kunne stille spørsmål til lederene.
Her er Lille prinsesse sammen med Tante Silje. Prinsesse var sååå flink mesteparten av tiden. Men ikke lett for en 3 1/2 åring å ikke få litt mark i kirken når det varer i over 1 time. Prinsessen utbryter med en gang vis etter oss, Der er Jesus mamma og peker på bildet bak alteret. Noen som har vært i kirken før ja :O)
Mimmi da man sitter ikke og knotter på telefon i kirken gjør man vel??? ;)
Bilde fra skuespillet om den bortkomne sønnen  som kom hjem
                                 Spørre runde. Her er Kårem Mikael.
Åååå så godt med litt Mimmi kos når det begynner å blir litt kjedelig. Jeg er nok litt streng og ønsker at hun skal sitte pent. Prøvde å si at Jesus passet på at hun satt pent, at han så på henne. Men da begynte Mimmi og le og klemte på jenta si og da var slaget tapt for min del. Men hvem kan bli irritert når man ser hvordan de koser seg sammen ...

Murtemor når Mammaen blir litt strengt. Heldivis gikk det fort over.           

Før det hele startet rakk vi en tur på kirkegården også og besøkte graven til Prinsessen tipp oldemor og oldefar. Min farfars mamma og pappa. Anna Kristine og Sigurd. Der har jeg hørt så mange fine historier om når jeg vokste opp. Oldefar Sigurd  var gartner og startet familiebedriften, pappaen min er oppkalt etter han og Oldmor Anna Kristine var torgfrue og solgte blomster og var glad i bingo.

Etterpå var det hjem til Mamma /Mimmi for deilig kveldsmat. Rundtstykker med masse deilig pålegg og te. mmmm

2 kommentarer:

  1. Hvor morsomt at følge med - jeg kan huske tipoldemor og - far - dem har jeg mødt - mange gange - hun havde i tonsvis af chokoladeæsker i sit dækketøjsskab (hun gik ofte - MEGET OFTE til bingo) - og en dag tog hun en til os, som vi kunne "kose os med" på hjemturen til Danmark - men ak - vi opdagede i farten ikke, at hun tog nedenfra ... hmm altså af de ældste - så stor var skuffelsen, da vi åbnede for godterne og det var muggent og helt hvidt ....suk.... husker endnu hvordan hun huserede på torvet i Drammen i sin blomsterbiks :-) knus Tinna

    SvarSlett
  2. hehe så morro at du husker henne Tinna. herlige historier du forteller. Mener mamma har snakket om disse sjokolade eskene også. kan se for meg hvor skuffet dere ble . haha Mamma pleide visst også å bli bedt på vafler, men man kunne finne mugg mellom lagene *grøss*

    stor klem :)

    SvarSlett