torsdag 29. april 2010

Drømmer om blomster og hage...

Har såå mange drømmer og ønsker for hagen. Jeg er født inn i en gartner familie. Min oldefar var gartner og hadde eget stort gartneri. Fjeld Blomster. Vet ikke om alle kjenner til det, men Bestefar Alf tok etterhvert over og sammen med Bestemor Karin startet de butikker både på Spikkestad og i Drammen. De har begge Mesterbrev som blomsterdekoratører. Selv Pappaen min er gartner og med en mor med grønne fingre skulle jo alt ligge til rette for hage og blomster interesser for meg også. Men nei da er noe galt i genene ned til meg for jeg eier IKKE grønne fingre og vet knapt hva en blomst heter. PINLIG. Kunne vel drept det meste av blomster på max 1 uke :(

Men det hindrer meg jo ikke i å håååpe at det skal forandre seg og at denne kunnskapen skal dukke oppm i mitt hode ved et mirakel. Jeg elsker jo blomster og haer jo fått en stoe hage jeg kan kose meg i. Er bare det at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Vi har gravd vekk alt det fine som var her når vi flyttet inn for å lage en deilig stor terrasse, Alt utenom kirsebærtrærne, og bær buskene mine. De er FREDET!!
I fjor fikk jeg jo endelig finger`n ut å laget noe godt av alle bærene som vokser i hagen. Kanskje jeg endelig skal få laget noe av den stoooore rabarbra planten i år??

Har planer om å ta bilde av hagen og oppsøke et hagesenter og få de til å hjelpe meg å tegne hagen slik at jeg har noe å jobbe etter. Er så mange ønsker og så lite penger så får ta litt etthvert. Elsker jo å gå rundt i hagen til Bestemor og Bestrfar i Lier. Den er vidunderlig <3

I år skal vi grave opp og planere på nytt i hagen og så ny plen. Skal bli deilig å slippe å nesten bekke foten i alle hullene når man skal leke på plen og kanskje vi i år kan slippe å løpe å kikke etter tistler som stikker . Au au de gjorde så vondt i fjor og jeg som ELSKER å gå barbent i gresset....

Her er bilder av noen ønsker for hagen:


naboen har lovet meg avleggere av verdens beste jordbær. dessertbær som ikke selges lenger :)mmmmmm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar