mandag 10. mai 2010

Lillesøster sin konfirmasjon

Lørdag 8. mai var en stor dag - Min kjære Lillesøster ble konfirmert.

Dagen startet med gudstjeneste og konfirmasjon i Frogner Kirke. Kan ikke huske kirken var så full når jeg eller mellomsøster konfirmerte oss, men om lørdagen var den FULL. Kjemoe koselig.Må skryte litt av lillesøster som var den eneste som neiet og takket pent når hun fikk konvolutten med bønnen sin av kirketjeneren. *stolt*

Det ble tatt noen fiiine bilder utenfor bare med konfirmanten og noen med alle jentene i gjengen. Så gikk turen hjem til Mamma for fest og deilig middag. Det ble servert nydelig frukt mens lillesøster pakket opp gaver. Hun fikk såååå masse fint. En del penger og masse fine smykker. Av oss fikk hun tur. Jeg og lillesøster skal på jentetur til London til høsten.

Maten var bare nydelig. Den var bestilt hos Condelica i Drammen og kan anbefales på det  varmeste. Forett: asparges med skinke, salat, gresk dressing og brød. Hovedrett: Amadine poeteter i deilig olje og krydder, klavefilet, saus og koke grønnsaker. Dessert: hjemmelaget sjokoladefondant med vaniljeis, friske bær og rips/bringebær saus.  Jeg tror vi alle sammen kunne trille når vi gikk fra bordet.

Lillesøster var så bekymret for at ingen skulle holde tale eller det skulle være noen sanger. Men det trengte hun ikke bekymre seg for. Tikamannen ønsket velkommen ved bordet. Oldemor hadde laget sang, mamma hadde laget sang. Jeg hadde tale til henne, det samme hadde oldefar.

Selv hadde hun skrevet en nydelig tale, tror den rørte mange for var mange røde øyne når hun var ferdig. Jeg gråt så jeg glemte å filme. Noe av den var på rim og jeg var imponert over hva hun hadde fått til.

Været var strålende, og solen varmet hele tiden. Tror de fleste dubbet litt etter middag, mens det var fotoshoot med konfirmanten og diverse gjester. Deretter var det en masse deilige kaker.

Tror Lillesøster hadde en dag hun hadde drømt om for hun STRÅLTE hele dagen :)

Tusen tak lillesøster for at vi fikk dele denne fantastiske dagen med deg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar