lørdag 15. mai 2010

Bunad til lille prinsessen

Jeg mener selv jeg har verdens vakreste bunad. Jaja den er ikke godkjent som bunad, er bare drakt, men det betyr lite i mine øyne. Mammaen min har brukt utallige timer på å brodere denne vakre bunaden til meg og i etterkant har begge mine mindre søstre også fått bunad til sine konfirmasjoner. Cape har vi fått av farmor og farfar i 15 års gaver :)

Nå når lillesøster ble konfirmert hadde vi like bunader alle tre. Bare frua selv som mangler nå.... Hadde vært morro om ikke mamma hadde hatt lik som oss jentene også.

Har jo tenkt litt på at det hadde vært morro med en bunad til lille prinsesse også. Men har alltid tenkt at det har vært alt for dyrt, men det ligger en ute på finn nå som var sååå fin. Ringte på den i dag, Fortsatt maaange penger og må nok tenke litt på om vi virkelig har råd til dette, men  det er jo en invistering.
Hmmm *drømmer*


Røykendrakt for kvinner, menn, gutt og pike.
Kvinnedrakten ble lansert i 1992, og det er Else Marie Bryhn og Berit Langsø Johansen i ”Farfars verksted” som står bak. Den er en fri komposisjon med utgangspunkt i blåveis i ulike nyanser av blått, lilla og rosa, som er godt representert i Røykens fauna. Drakten lages også till herre og i barnestørrelser

Bildet er hentet fra Farfarsverksted som forhandler Røykendrakten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar